مقایسه کلرهای مختلف؛ کلر ایرانی، هندی و آمریکایی
نوشته شده توسط : رعنا

تمیزی استخرها به عنوان یکی از محیط ‌هایی که با تماس مستقیم انسان‌ ها در ارتباط است، همواره مورد توجه بوده است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم تا درباره انواع کلرها صحبت کنیم.

انواع کلرهای مورد استفاده

کلر هندی

کلر هندی آکوافیت ماده ‌ای است که اصلی ‌ترین ترکیب آن کلسیم هیپوکلریت است. این ماده به صورت پودر کلرین با فرمول Ca(CLO)2  با درصد خلوص 70 درصد یک ترکیب معدنی است و به عنوان یک ماده باکتری‌ کش، انگل ‌زدا و جلبک ‌کش استفاده می ‌شود تا آب را ضدعفونی و تمیز کند. معمولا این نوع کلر در اشکال  قرص‌ کلر و پودر سفید کلر به عنوان کلر استخر استفاده می ‌شود، زیرا پایداری آن بیشتر از کلر معمولی است. از آنجا که کلر هندی آکوافیت در فرآیند ضد عفونی آب استخر استفاده می ‌شود، برای شوک کلرزنی و کنترل PH آب استخر نیز به کار می ‌رود.

کلر ایرانی

کلر ایرانی که امروزه به ‌صورت عمده در کشورمان تولید می ‌شود، دارای ویژگی ‌ها و خصوصیاتی است که باعث شده است تا این نوع کلر، مصرف بیشتری نسبت به کلرهای خارجی در داخل کشور داشته باشد. از کاربردهای این نوع کلر می‌ توان به تولید کاغذ، منسوجات، PVC  و حتی تصفیه آب آشامیدنی و ضد عفونی استخرها اشاره کرد.

یکی از ویژگی ‌های برجسته کلر ایرانی، واکنش ‌پذیری بالای آن با سایر عناصر است. از آنجایی که کلر ایرانی دارای ویژگی ضد عفونی‌ کنندگی قوی است، در تصفیه آب آشامیدنی و فاضلاب کاربردهای زیادی دارد. با این وجود، واکنش‌ پذیری آن نیز می‌ تواند آن را برای موجودات زنده سمی کند، بنابراین رعایت اصول ایمنی و استفاده صحیح از این ماده قدرتمند امری حیاتی است.

کلر آمریکایی

کلر آمریکایی یکی از پودرهای کلر با کیفیت بالاست که برای ضد عفونی آب آشامیدنی و آب استخر مورد استفاده قرار می‌ گیرد. پرکلرین به صورت پودر کلر و قرص کلر برای تمیزی آب استخرها استفاده می ‌شود. با استفاده از پرکلرین، تمام میکروارگانیسم‌ های موجود در آب استخر از بین می ‌روند و از انتقال بیماری ‌های مختلف گوارشی و پوستی جلوگیری می ‌شود.

پودر کلر آمریکایی با درصدهای مختلف خلوص مانند 65، 70، 90 و 100 در بازار موجود است. کلر سلوکس آمریکایی با درصد خلوص 90 و پودر کلر آکواپول آمریکایی با درصد خلوص 100 در بازار قابل دسترسی هستند. همچنین، پودر کلر هندی و چینی با درصد 70 و انواع ایرانی با درصد 60 تا 65 درصد نیز در بازار یافت می ‌شوند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: